niedziela, 3 marca 2013

Audi Piloted Parking


Gdy pierwszy raz usłyszałem tą nazwę pomyślałem, że ten system to jakaś poprawiona wersja park assist znanego z VW, samochód sam parkuje równolegle. No i myślę sobie, to jakiś żart?! Audi chwali się tak bardzo czymś co można mieć już od dawna? Jednak, gdy zobaczyłem filmy, które zamieszczam poniżej, szczena mi trochę opadła... Wiem, że gdzieś po stanach jeżdżą Priusy z "autopilotem" i podobno jak na razie bez wypadku, ale to wszystko to fazy projektowe. Określanie terminu kiedy miałyby wyjechać na drogi to tylko wróżenie z fusów. Natomiast to działa!



Rzecz jasna to nie tak, że ktoś kto jutro kupi A7, pojedzie do TESCO czy na jakiś parking w galerii handlowej, a samochód zaparkuje tak jak na filmach. Takie parkingi muszą być specjalnie przystosowane, zanim system będzie rozpowszechniony minie jeszcze kilka lat. W tym momencie Audi wyposaża jeden z parkingów w Ingolstadt w urządzenia niezbędne do działania tego systemu. Mimo tego system zasługuję na uznanie i został uznany. M.in. w kategorii "najlepsze rozwiązanie techniki motoryzacyjnej" przez media w USA. Ja osobiście system uważam za rewelacyjny. Z tym, że trzeba wziąć po uwagę zagrożenia jakie mogą się pojawić. Każdy wie jak wygląda ruch pod centrum handlowym. Pełno samochodów. Tu ktoś zatrąbi, tu ktoś jedzie z wózkiem. Tam jakaś kobieta strapiona rozterkami czy kupić nowe buty czy torebkę, nie dopilnowuję dziecka, któremu nic się nie dzieje tylko i wyłącznie dzięki czujności kierowcy samochodu przed którym owe dziecko się znalazło. Dzieje się na prawdę dużo. Do tego dodajmy jeszcze inne samochody zdalnie sterowane. Zakładając, że system będzie na tyle ostrożny żeby nikomu nic się nie stało to już widzę te ogromne korki. No chyba, że mój wniosek i jest oczywisty i inżynierowie o to zadbali. Jest jeszcze inna kwestia.Co jeśli ktoś będzie chciał ukraść samochód, a system mu w tym pomoże? No może po prostu za bardzo panikuję. Bardzo jestem ciekaw jak to wszystko będzie się rozwijało...


31 komentarzy:

  1. Fajne ale skoro parking musi być przystosowany to funkcja nigdy nie będzie wykorzystana w Polsce więc bez sensu to pakować bo na pewno cena auta przez to musi być wyższa...

    OdpowiedzUsuń
  2. W Polsce raczej takiego systemu szybko się nie doczekamy, więc i kupowanie samochodu z tą funkcją wydaje się być bezcelowe. Nie mniej jednak to przyszłość i koncerny samochodowe idą w dobrym kierunku. Poprawa wygody i bezpieczeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko weź zaufaj takiej maszynie i całemu temu systemowi

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, czy dożyjemy takich czasów, gdy wprowadzą to w życie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też jestem ciekaw jak to się rozwinie... i czy dożyję tych czasów, jestem dobrej myśli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem czy bym zaufał temu sprzętowi. Raczej wolałbym sam zaparkować.

    OdpowiedzUsuń
  7. a niech parkuje...jak ubezpieczony :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No no, naprawdę nieźle to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny gadżet, przyda się ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna sprawa, zastanawiam się jeszcze nad cb radiem, co myślicie? Przydaje się?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe rozwiązanie :) A co do CB radia to super opcja, przyda ci się podczas dłuższych podróży żebyś mógł korki ominąć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy nie korzystałem z systemu automatycznego parkowania, ale jestem ciekawe jak to się sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten system jest trochę nie praktyczny jak na nasze krajowe warunki. Dla mnie to bardziej pokaz możliwości niż funkcja z której warto korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Parę razy zdarzyło mi się korzystać z tego systemu w swoim bmw. Bardzo fajna rzecz kiedy jest mało miejsca między autami i normalnie nie dalibyśmy rady wysiąść.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałem że takie systemy powstają :O już wiem co chce mieć w kolejnym aucie! nie ma opcji że to odpuszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy jest ten blog. Lubię blogi motoryzacyjne. Fajnie się czytało ten artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fenomenalny wpis, świetnie się go czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie dziwię się, że zbierasz zęby z podłogi. Sama jestem zaskoczona...

    OdpowiedzUsuń
  19. Blog pełen ciekawych informacji i pozytywnej energii. Warto tutaj zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie spodziewałem się, ze takie rozwiązanie zostanie kiedykolwiek zastosowane.

    OdpowiedzUsuń
  21. Interesujące informacje można znaleźć na Twoim blogu. Czekam na kolejny artykuł, który zainteresuje mnie tak samo jak poprzednie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam odwiedzać Twojego bloga. Wpisy dają do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem pod wrażeniem prowadzonego przez Ciebie bloga. Nie widziałem, że można mieć aż taki talent do prowadzenia bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wpis. Posiada mnóstwo ciekawych informacji. Dlatego też zamierzam odwiedzić go za jakiś czas licząc że dodasz coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedy pojawi się kolejny artykuł? Dodajesz super wpisy, więc nie mogę doczekać się kolejnego tak samo interesującego wpisu.

    OdpowiedzUsuń
  26. doradca kredytowy Trójmiasto: Gdańsk, Gdynia, Sopot
    Amtrust Group to firma świadcząca usługi profesjonalnych doradców kredytowych w Trójmieście. Nasz doradca kredytowy w Gdańsku, Gdyni i Sopocie udzieli Ci wsparcia w uzyskaniu najtańszego kredytu. 20 letnie doświadczenie i stabilna pozycja na rynku to gwarancja współpracy z kilkunastoma bankami. Dzięki temu nasi doradcy kredytowi oferują Ci najlepsze rozwiązanie, zarówno dla klientów indywidualnych chcących pozyskać m.in. kredyt hipoteczny jak i kredyt dla firm. Doradcy kredytowi z Amtrust Group nie pobierają opłat ani prowizji od klientów. Nasza działalność ma na celu wsparcie na każdym etapie procesu ubiegania się o kredyt, a także pomoc w wypełnieniu wniosków i komplementowaniu dokumentacji. Doradcy do spraw kredytów hipotecznych w Trójmieście Amtrust Group to polecani specjaliści! Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej.
    https://www.amtrust-group.com/doradca-kredytowy-gdańsk-gdynia-sopot-trójmiasto

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobre, przydałoby mi się coś takiego!

    OdpowiedzUsuń